Schooldrama’s

Halloootjes allemaal!

Na een lange poos niets geblogd te hebben, wil ik nu toch weer proberen te beginnen, zoals ik pas ookal zei. Je hebt wel door dat op mijn blog niet echt op regelmatige momenten artikelen worden geplaatst, hopelijk vind je dat niet erg (; Het is niet dat ik het niet probeer, maar het lukt me gewoon niet. Mede-bloggers zullen het vast wel een beetje herkennen. (Toch?) Wel vind ik het heerlijk om te bloggen, dus verwacht maar weer een heel aantal artikelen!

Back to the point. Ik zal even snel vertellen waarom het hier zo stil was. Nou ja, het is vast al wel te raden, ja inderdaad, school.. Nu moet ik nogal veel voor school doen, en ik onderschat het nogal vaak. Dat ik het onderschat is niet heel goed voor mijn cijferlijst. Ik sta nu nog alleen voldoendes, maar sta wel op de rand met Engels en wiskunde. Dit hoop ik nog even te verbeteren, maar de andere vakken gaan allemaal prima. Genoeg over mijn school drama, want lang niet iedereen kan zich hierin herkennen, hoop ik maar. Ik wilde het vandaag hebben over schooldrama’s/school-irritaties waar iedereen zich wel in kan herkennen, dat is veel leuker om te lezen.

  • Mensen die elkaar ongelofelijk uitbundig gaan begroeten, vaak zijn dit bruggers (sorry voor het geval je brugger bent en dit ook leest haha). Ze doen net of ze elkaar een eeuwigheid niet meer hebben gezien, maar de dag ervoor zag je ze ook al knuffelen. Heel erg irritant, en zeker niet leuk.

  • Als mensen heel langzaam gaan lopen, en dat als jij nou juist haast hebt. Of als mensen midden in een gang met een grote groep gaan staan praten. Ja duh, doe dat even aan de zijkant, dan kunnen we erlangs. Dat zeg ik trouwens nooit hoor, ik denk het er alleen maar bij haha.
  • Nog een schooldrama: de enorme hoeveelheid boeken die ik mee moet nemen. Sommige dagen, de donderdag vooral, dan is het echt gewoon te veel en past het er niet meer in. Dan moet ik een van de boeken maar gewoon thuis laten en hopen dat m’n maatje hem wel mee heeft.
  • Ik heb ook een hekel aan de schoolwc’s. Ik zal je wel geen details geven, die moet je niet willen horen, maar je snapt me wel.. Bah!
  • Leraren die boos worden zodra de bel gaat en je gaat inpakken. Vooral als ze de zin gaan gebruiken: ”Ik beslis wanneer je weg mag, dat vertelt de bel je niet.” Daar wordt de sfeer in de klas niet veel beter van.

  • Als je heel erg lang voor een toets hebt geleerd, maar het dan nog niet lukt op de toets. Dit vind ik echt verschrikkelijk! Vooral als de leraar dan aan je gaat vragen of je eigenlijk wel geleerd hebt. Heel erg hatelijk is dat.
  • Enorme bergen met huiswerk, dit is gewoon een drama op zichzelf al. En altijd kan er nog veel meer huiswerk bij, want wij hebben toch niets beters te doen na schooltijd.

Zo ik heb me weer even lekker negatief uitgelaten over school. Heb jij nog iets waar je je enorm aan kan ergeren in school? Of is er iets in deze lijst waar je het echt niet mee eens bent? Laat het me weten in de comments.

Bron afbeeldingen: Weheartit

 

Een gedachte over “Schooldrama’s

Geef een reactie

