Stress!

...

De een heeft er meer last van dan de ander, maar iedereen heeft zo z’n stress-momenten. Voor mij is het aankomende week vakantie, maar het noorden heeft alweer school. En misschien moet je deze week wel heel erg veel werken? Kun je best gestresst van raken. Maar doe je mee met deze challenge?

Stress is niet goed voor je. Dat weet iedereen volgens mij wel. Door stress kan het komen dat je slecht gaat slapen, of graag chocola eet, wat natuurlijk niet heel erg gezond voor je is (maar chocola is wel errug lekker). Ook kan het zijn dat je haar uit gaat vallen zodra je lang last hebt van stress. Natuurlijk willen we dit niet!

Ik kwam dit plaatje tegen op WeHeartit en vond het wel een leuke uitdaging. De opdrachten zijn niet erg groot en makkelijk te doen.

Maandag: smile when you wake up

Begin de dag met een lach. Het klinkt zo makkelijk, maar dat is het vaak niet op een maandagmorgen. Misschien is het wel heel erg vroeg, of kijk je heel erg tegen vandaag op. Probeer toch te beginnen met een lach (:

Dinsdag: Stretch for 10 minutes

‘Hoe?’ zul je nu misschien denken. Maar het is makkelijker dan gedacht. Doe een comfortabele broek aan, mijn voorkeur gaat toch echt naar een joggingbroek. En zoek op Youtube naar een leuk stretchfilmpje. Ik raad je aan om eens bij Blogilates te kijken. Zij heeft altijd hele leuke filmpjes.

Woensdag: Give out hugs

Geef vandaag spontaan mensen een knuffel. Je zult zien dat mensen die dichtbij je staan dit erg kunnen waarderen. Natuurlijk niet doen bij je leraar ofzo, maar gewoon bij mensen waar je een goede band mee hebt. Geef je vriendin of vriend een spontane knuffel en kijk hoe ze reageren.

Sending virtual hug

Donderdag: Eat delicious food

Dit is niet zo’n hele moeilijke. Trakteer jezelf op iets lekkers. Koop een ijsje of een pizza, of een bak ijs met een pizza. Alles mag, zolang jij er maar gelukkig van wordt. Geniet ervan! (:

Vrijdag: Go for a walk

Ga lekker wandelen. Hoofd leegmaken en gewoon lopen. Geniet van de plek waar je loopt en kijk om je heen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar probeer het eens. Samen met iemand lopen is natuurlijk ook erg gezellig, of neem je hond mee als je die hebt.

Zaterdag: Sleep in

Ook niet al te moeilijk denk ik. Slapen (:

Zondag: Reflect on the best parts

Kijk terug op afgelopen week. Is alles gelukt? Wat vond je heel erg fijn om te doen? Misschien is het een goed idee om dit vaker te doen als je gestresst bent.

Volgende week laat ik je weten hoe het bij mij ging. Of het echt heeft geholpen of dat ik het misschien wel niet meer kon bijhouden. Je hoort het volgende week!
Doe je mee met deze challenge? Laat het met weten in de reacties.
Bronnen: x x

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s