Waarom blog ik?

Untitled

Zoals wel te zien is, heb ik mijn blog al een poosje.  Maar helaas komen er niet zoveel artikelen online als dat ik zou willen. Dit komt niet doordat WordPress mijn artikelen niet goed kan opslaan, of omdat ik de knop van publiceren niet kan vinden. Maar wat dan wel? Lees je mee?

Bloggen is mijn hobby

Ik vind het héérlijk om te bloggen. Lekker even mijn hoofd leeg maken en typen over de dingen die ik echt leuk vind. Zo zul je op mijn blog niet snel een make-up review terug zien. Dit komt niet omdat ik make-up niet leuk vind. Maar omdat ik het gewoon eigenlijk nooit draag. Ik kan hier dus ook niet voor jullie goede reviews over schrijven. Maar dat snappen jullie ook wel. Wel schrijf ik graag over random dingen die in me opkomen. Ik kan dus ook niet met één woord omschrijven waar mijn blog over gaat. Hopelijk vinden jullie dat niet storend.

Maar waarom blog ik dan zo weinig?

Te weinig tijd. Zo simpel is het. Ik moet echt meer tijd gaan vrijmaken voor bloggen en het beter in gaan plannen. Ik ben hele dagen bezig voor school en ben blij als het eenmaal weekend is. Maar kan ik niet door de week bloggen? Of ben ik bang dat mijn schoolwerk eronder lijdt? Ik kan vast wel door de week ook bloggen, het lijkt me zelfs heerlijk, maar toch blijft ik in m’n achterhoofd er een beetje meezitten dat school er straks misschien wel onder lijdt. Daarom vermijd ik het bloggen doordeweeks zo veel mogelijk. Maar om een blog een beetje up-to-date te houden, is het meestal wel nodig om ook doordeweeks te bloggen. Dit ga ik dan ook zeker een keer uitproberen. Want zoals ik hierboven al zei: het is wel een hobby, dus ik hoef me er dan ook niet verplicht toe te voelen, maar voor een hobby kun je ook tijd vrij maken.

Andere bloggers motiveren mij

Op Bloglovin’ volg ik heel veel lieve meiden met elk een geweldige blog. Elke ochtend krijg ik van Bloglovin een mailtje met de meest recente artikelen die geplaatst zijn. Ik vind het heerlijk om onder mijn ontbijt even door die te scrollen en de meeste lees ik dan ook meteen. Zo motiverend om zelf ook weer te gaan bloggen. Hierdoor kom ik ook bij mijn volgende puntje:

frozen-eskimo.tumblr.com

Ik ga proberen weer vaker te plaatsen

Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan, maar het lijkt me zo fijn om mensen te kunnen inspireren met mijn ideeën. Ook het idee dat mensen door mijn blog heel even vergeten wat er om ze heen gebeurt, dat vind ik wel een heel erg leuk idee. Ik blog niet met het idee om de allergrootste blog te worden in Nederland, of om allemaal producten te mogen reviewen. Ik blog om jullie, mijn lieve lezeressen, te vermaken.

Dit was een erg onsamenhangend verhaal, maar ik wilde het graag even kwijt. Word jij ook gemotiveerd door andere bloggers? Laat het me weten in de reacties. En tot snel!

Bronnen: x x

Geef een reactie

