What’s on my read-list?

2014-12-07 14.35.15 (1)Lezen doe ik heel graag. Lekker op de bank met een kop thee en een goed boek. Zeker nu het zo koud is buiten, blijf ik graag lekker binnen voor een goed boek. Maar dan moet ik er wel tijd voor vrijmaken. Dit laatste vergeet ik nog wel eens, dus vandaar dat ik een hele stapel boeken heb die ik nog moet gaan lezen. Daar zitten boeken tussen die ik vrijwillig ga lezen, maar er zit ook een boek tussen dat ik voor school moet lezen. Kijk je mee?

Alice, het wolvenmeisje (Kristin Hannah)

2014-12-07 14.39.19-111

Dit lijkt me een erg leuk boek. Ik was er in de zomervakantie al in begonnen, maar ben helaas niet doorgegaan met lezen.

Volgens de achterkant van het boek gaat het over Dr. Julia Cates, een beroemde kinderpsychiater. Door een schandaal kan ze niet meer fatsoenlijk werken en dus vertrekt ze naar het stadje waar ze is opgegroeid. Hier komt een zesjarig meisje uit de bossen gelopen. Ze is wild en vervuild en wil niet praten. Julia noemt haar Alice en samen met haar zus en een dokter probeert ze te voorkomen dat Alice in een tehuis wordt gestopt.

Ik heb dit boek op de rommelmarkt gekocht, maar het is ook tweedehands te vinden op bol.com

The Notebook (Nicholas Sparks)

2014-12-07 14.38.53-1111

Met pakjesavond kreeg ik dit boek. Natuurlijk heb ik de film al gezien, maar ik ben zó nieuwsgierig naar het boek! Is het net zo leuk als de film?

Op de achterkant staat een samenvatting van het verhaal, maar ik denk dat iedereen het verhaal al wel globaal kent. Toch maar een klein beetje vertellen dan? Noah Calhoun komt terug van het front na de Tweede Wereldoorlog. Hij stopt al z’n energie in de restauratie van een oud plantagehuis. Zittend op de veranda, denkt hij terug aan de herinneringen, over het meisje van wie hij zoveel hield. De mooie Allie Nelson is inmiddels verloofd met een rijke advocaat, maar kan ze Noah wel vergeten? Heeft hun liefde de tijd doorstaan of is er geen toekomst voor hen samen?

The Notebook is verfilmd zoals ik al eerder zei. In de hoofdrol is Ryan Gosling, dus de film is zeker het kijken waard (;

The Circle (Dave Eggers)

2014-12-07 14.38.22-11

Dit boek moet ik voor Engels lezen en ik heb dus ook de Engelse versie van het boek. Ik had al veel over het boek gehoord en ik vind het stiekem ook niet heel erg dat we dit boek moeten lezen. Ik heb de eerste 10 bladzijden gehad en het boek spreekt me nu al aan. Op het boek zelf staat als recensie:

‘No question what schould be the book of the year’

Het verhaal gaat over Mae Holland, zij wordt aangenomen bij The Circle. The Circle is een groot bedrijf waar álle internetgegevens van de hele wereld worden opgeslagen. Mae is heel blij dat ze bij dit grote en belangrijke bedrijf mag gaan werken. Mae is zo enthousiast over haar werk dat ze het leven buiten het bedrijf vergeet. Ook wordt alles wat ze doet openbaar. Is dit wel wat ze wil?

The Circle is er ook in het Nederlands en is te vinden op bol.com

Bijna thuis (Jean Kwok)

2014-12-07 14.38.42222

Nog zo’n boek waar ik erg nieuwsgierig naar ben. De achterkant sprak me erg aan. Op de achterkant staat:

” De elfjarige Kimberley Chang en haar moeder verhuizen van Hongkong naar New York. Daar wonen ze noodgedwongen in een morsig, onverwarmd appartement in Brooklyn. Op school is Kim een buitenstaander doordat ze nauwelijks Engels spreekt. Na schooltijd moet ze haar moeder helpen bij haar werk in een kledingfabriek, waar ze de knappe Matt ontmoet. Ondanks alle tegenslagen blijkt Kim een getalenteerde leerling, en ze slaagt erin een beurs te krijgen voor een vooraanstaande particuliere school. Kim overwint vele obstakels en vecht voor een beter leven, maar net als alles waarvoor ze heeft gewerkt binnen bereik is, raakt ze zwanger van haar jeugdliefde Matt.”

Dit boek heb ik ook gekregen van de lieve Sint met pakjesavond. Wil je het boek ook graag lezen? Het is ook te vinden op bol.com

Heb je een van deze boeken al gelezen? Of heb je nog boeken die ik zeker weten moet lezen? Laat het me weten in de reacties.

 

Geef een reactie

