Waarom ben ik begonnen met bloggen?

waarom blog ik eigenlijk

Bloggen doe ik al een heel poosje. Op mijn 13e begon ik ermee en nu ben ik bijna 17. Ik heb nog nooit regelmatig geblogd, maar toch komen er zo nu en dan weer artikelen online. Maar waarom blog ik eigenlijk? En hoe ben ik begonnen? Kijk je mee?

Mijn bloggeschiedenis

Mijn eerste blog was een blog waar ik maar 4 artikelen op heb geplaatst. Maar dankzij deze blog heb ik wel ontdekt hoe WordPress werkt. Dit was handig voor mijn tweede blog, die niet lang daarna volgde. Mijn tweede blog is hier te vinden. Niet de meest geweldige blog, maar ik was er wel even zoet mee. Ik kwam er onder andere achter dat vaste rubrieken best wel handig zijn. Maar ik werd die blog zat. Er zat geen structuur in en de achtergrond wilde ookal niet meewerken. Dus ik begon mijn derde blog.

Waarom begon ik nog een blog?

Ik vind het bloggen heerlijk. Gewoon lekker stukjes schrijven en je eigen mening en ideeën op het internet zetten. Maar doordat ik gestopt was met mijn blog, was dit dus niet meer mogelijk. Natuurlijk zijn er fora waar ik mijn mening op kwijt kon, maar ik wilde toch mijn eigen plekje op het internet. Dus ik begon LightBlueDream. Daar blog ik sinds 18 augustus 2013. Dat is al best wel een lange tijd, maar er staan nog maar weinig artikelen online haha. Shame on me!

Wel merk ik dat ik door vaker te bloggen meer handigheid erin krijg. Eerder dacht ik over elk woord na dat ik typte, maar nu kan ik in 45 minuten een hele blogpost af hebben. Ook heb ik daar veel aan met verslagen van school. Ik weet nu beter hoe ik zinnen kan formuleren en dat is best wel handig. (:

 

Bron: x

Hobby

Zoals ik al aangaf is het bloggen een hobby van me en ik vind het gewoon erg leuk om te doen. Even lekker mijn hoofd leegmaken door me te focussen op een stukje schrijven. Opzoek gaan naar foto’s die goed bij mijn artikel passen. Allemaal super leuk! En dan ook nog zien dat mensen de artikelen lezen en reageren. Dat is nog wel het allerleukste van bloggen.

Maar je blogt niet regelmatig?

Nee dat klopt. Het is een hobby van me om te bloggen, dat wel, maar ik heb niet altijd tijd voor mijn hobby. Er zijn weken, zelfs maanden, waarin het bloggen er gewoon bij in schiet. Te druk met school en toetsweken, of ik heb een maand vol verjaardagen. Deze periodes laat ik het bloggen even rusten. Natuurlijk vind ik het jammer dat ik dan de tijd niet heb om te bloggen, maar dat is nu eenmaal zo.

En nu?

Ik heb het bloggen weer herontdekt hoor! Ik heb gemerkt in de maand januari dat ik toch mijn hobby mis. Ik was druk met school en daardoor schoot het bloggen er bij in, maar het is ook een tijd waarin ik kan ontspannen. Dus in deze maand ga ik toch proberen om weer meer te gaan bloggen. Ik kan niks beloven over hoe vaak, of wanneer er artikelen komen, maar wel dát er artikelen komen.

Wanneer ben jij begonnen met bloggen? En is het je hobby of je werk?

Bron bovenste foto: Tumblr Bewerking: zelf
Geef een reactie

