Write 3 positive things about today

Als er iets negatiefs gebeurt zijn we meestal alle positieve dingen van die dag weer vergeten. Ik in ieder geval wel. Het negatieve blijft in je hoofd rondzwerven, dat is het enige waar je nog aan denkt. Maar die positieve dingen die je eerder die dag hebt bereikt, die zijn nog ergens in je geheugen. Je moet je er alleen even op focussen en dan komen ze weer tevoorschijn.

Voor iedereen die snel die positieve dingen vergeet, is er deze challenge. Om de kleine dingetjes op een dag te waarderen. Of om te kunnen terug kijken op alle kleine positieve dingen die je de afgelopen dagen had.

Zelf doe ik deze challenge sinds het begin van het jaar. Dat betekent dat ik vandaag al bijna 300 positieve dingen heb opgeschreven! Die hoeven niet altijd even groot te zijn. Zo kun je bijvoorbeeld: ”een uur uitval, waardoor ik eerder vrij was” opschrijven. Maar ook: ”lekker ontbijt gegeten” of ”inspiratie gehad voor artikelen voor mijn blog”. Dit zijn de kleine dingen waardoor je weer positief naar een dag kunt kijken.

Ik heb een app, genaamd Coach.me, waarop ik een reminder heb ingesteld. Dit vind ik zelf heel erg fijn werken. De app kun je vinden in de appstore. Of op deze site.

Probeer dit eens een week lang.  Bedenk ’s avonds net voor je gaat slapen wat er die dag positief was. Schrijf dit ergens op, in je notities op je mobiel, of in een notitieboekje. Ik word er vrolijker van en het helpt mij om positief te blijven, ook op de dagen dat het iets minder gaat.

Doe jij mee?

Bron: x
Geef een reactie

