Hoe ging hardlopen in mei?

Ongeveer een maand geleden schreef ik mijn doelen op voor de maand mei. 8 keer hardlopen zat daar ook tussen, dit zou betekenen dat ik elke week ongeveer 2 keer zou moeten hardlopen. Dit is best haalbaar was mijn idee, maar was het ook haalbaar?

Ik ben in de maand mei wel 3 (!) keer wezen hardlopen. Ik begon de maand goed. Zaterdag 2 mei had ik m’n hardloopschoenen al aan en ging ik voor 4 km. Dit ging erg lekker en ik liep sneller dan normaal. Normaal loop ik ongeveer 6,5 km/h, maar die dag ging het zo lekker dat ik 7,2 km/h liep. Dit was best wel motiverend.

Woensdag 6 mei had ik mijn hardloopschoenen weer aan. 3,3 km liep ik met een snelheid van 6,4 km/h.

Dinsdag 12 mei ging ik nog een keer. Ik had nieuwe muziek op mijn mobiel gezet en mijn playlist was dus helemaal up-to-date. Ik liep weer 3,3 km en nu met een snelheid van 6,8 km/h.

Na die dinsdag heb ik niet meer gelopen. Helemaal niet meer. Waarom niet? Eerst had ik het heel erg druk met school, maar dit is niet zo’n goed excuus haha. Een week later kreeg ik een koortsblaar. Alle stress en te weinig slaap hadden ervoor gezorgd dat mijn weerstand zo laag was dat ik een koortsblaar kreeg. Maar het was er niet eentje, nee, ik kreeg er meteen 6 dicht bij elkaar op mijn onderlip.

Hardlopen met een koortsblaar is geen pretje kan ik je vertellen, al helemaal niet met 6 van die dingen. Traplopen is meestal al teveel. Dan gaat het helemaal kloppen en dat is totaal niet prettig.

8 keer hardlopen in mei is dus echt niet gelukt. Maar een nieuwe maand is begonnen en we gaan het gewoon nog een keer proberen. Maar voor deze maand hoef ik niet perse 8 keer te gaan, zolang ik maar meer loop dan in de maand mei.

Doe jij aan hardlopen? Hoe plan jij dat in?

6 gedachtes over “Hoe ging hardlopen in mei?

  1. Hey Marieke, ik ben je eigenlijk gaan volgen omdat je (soms) ook loopt. Ik train voor de marathon dus ja ik doe aan hardlopen. Omdat ik met een schema train, ben ik bijna ‘verplicht’ om al die momenten in mij week te plannen. Maar net zoals jij: als ik ziek ben dan moet ik daar van afwijken. Hoop dat je inmiddels weer ok bent en lekker kan rennen met dit mooie weer!

    1. Wat gaaf dat je traint voor een marathon! Weet je al welke je wil gaan lopen? Ik ben inmiddels weer helemaal beter, maar nu staat de toetsweek voor de deur. Dus ik zal het hardlopen goed moeten plannen.

      1. ja, het wordt die van New York; lijkt me een enorme ervaring! Dat zal inderdaad even plannen worden voor je maar ik denk dat het zal helpen bij t leren en ontspannen! Succes!!

Geef een reactie

