Studie-ontwijkend-gedrag

Argh, het is weer zo ver! De toetsweek is weer begonnen en ik moet weer met m’n neus in de boeken zitten. Maar zoals je misschien al wel merkt, ontwijk ik dat zo graag mogelijk. Zo schrijf ik nu ook weer een blogartikel terwijl ik wiskunde hoor te leren haha. Vandaag dus even een berichtje om mijn hart te luchten en te praten over de voordelen van de toetsweek. Zodat ik zelf weer een beetje zin krijg om te leren & zodat ik jou misschien ook kan motiveren om weer te gaan leren. Lees je mee?

Natuurlijk logaritme, het getal van Euler, differentiëren, primitiveren. Bah wiskunde is voor mij echt een groot mysterie. Wat heb ik er aan dat ik weet dat het getal e 2,718 is en dat het is ontdekt door Euler. Ik zie er het nut echt niet van in hoor haha. Maar ik leer het toch maar, want een voldoende is altijd fijn.

Toetsweken vind ik meestal niet zo erg.  Alle stress is natuurlijk niet fijn, net zoals alle toetsen. Wat is er dan wel fijn aan de toetsweek?

  • Je hoeft geen hele dagen naar school. Dagen van 8 tot 3 zijn er in mijn toetsweek niet bij. Lekker vroeg thuis, of lekker laat beginnen
  • De kans is groot dat je tussen de middag lekker thuis kunt eten. Dit geldt in ieder geval bij mij op school wel. De meeste toetsen zijn voor mij ’s ochtends gepland en daardoor ben ik voor 12 uur thuis waardoor ik lekker thuis kan eten.
  • Je hoeft alleen maar te leren voor een aantal vakken. Je hebt er geen huiswerk naast. Met een toets in een gewone schoolweek is dit wel zo, maar in de toetsweken kun je je helemaal concentreren op die paar toetsen.
  • Je hebt een goed excuus om extra chocola te eten, want jij moet keihard leren en daar hoort jezelf belonen ook bij.

Er zijn ook genoeg nadelen aan de toetsweek hoor, want je moet kunnen plannen, je moet heel erg veel stof onthouden, je hebt niet zo veel tijd voor hobby’s enz. Maar na deze toetsweek zit het jaar erop. Dan is klas 5 voorbij en het is voorbij gevlogen! Op naar klas 6, met tentamenweken en PWS. Maar daar hoef ik me nog niet druk om te maken, dat is pas volgend jaar.

Wat vind/vond jij van toetsweken? Laat het me weten in de reacties hieronder.

Bron foto
2 gedachtes over “Studie-ontwijkend-gedrag

  1. Ik vond de toetsweken eigenlijk niet zo erg, want ik kon me dan volledig focussen op de toetsen en hoefde daarnaast niet nog allerlei huiswerk te maken. Het is inderdaad wel veel stof, maar als je eenmaal een toets heb gehad, kan je daar alles weer van vergeten en je op de volgende toets focussen! Veel succes in ieder geval met de laatste loodjes 🙂

Geef een reactie

