6x caissière zijn is leuk!

Deze vakantie werk ik als caissière in de supermarkt. Super leuk! Ik had het volgens mij best snel onder de knie. De andere caissières zijn ook super aardig, dus ik vind het totaal niet erg om te hoeven werken.

Vandaag deel ik met jou de dingen die mijn werkdag nog net ietsie leuker maken. Lees je mee?

  • Stipt op nummer 1 staat het snoepjes uitdelen aan kleine kindjes. ”Wil jij nog een snoepje?” En dat ze dan heel zachtjes knikken en daarna heel snel een snoepje uit de pot pakken. De ouders die daarna zeggen: ”En? Wat zeg je dan?” Ik moet altijd even grinniken, want dat wordt elke keer weer gezegd. En dan zachtjes: ”Dankjewel”
  • Heb je dat wel eens gehoord? Dat ze omroepen in de supermarkt? Ik heb bij mijn kassa dus ook zo’n telefoon. ”Attentie Eline, slijterij alsjeblieft, Eline.” De eerste keer was het doodeng om te doen, want het schalt door de hele winkel. Maar nu is het leuk. Als het fout gaat is het toch niet zo erg, dan doe je het gewoon nog een keer en dan hebben we onder de caissières weer iets om over te lachen haha.
  • Weet je hoeveel soorten sigaretten en shag er zijn? Het is voor mij altijd weer een zoektocht naar de goede. ”Bedoeld u deze? Of deze?” En dat de klant dan helemaal over de balie heen moet hangen om de goede aan te wijzen.
  • Als caissière zit ik niet alleen stil, ik moet soms ook even de mandjes terug brengen of het snoep bij de kassa goed leggen. Lekker afwisselend dus, dit is super fijn want daardoor krijg ik geen kramp in m’n benen. De mandjes staan voor in de supermarkt dus je loopt de halve winkel door. Daarbij kom je een heleboel mensen tegen die je kunt begroeten, wat een gezelligheid.
  • Regent het buiten? Is het 30 graden buiten? Dat is allemaal niet erg. Want jij zit lekker droog binnen, met een airco. De klanten zijn helemaal doorweekt, maar jij zit lekker binnen. Op die momenten is het helemaal niet erg om te werken haha.
  • Dat ik ’s avonds moe thuis kom is ook niet zo heel erg. Ik werk niet alle dagen in de week van 8 tot 6. Soms hoef ik ook alleen ’s avonds, dan kan ik ’s ochtends lekker uitslapen. Ideaal!

Ik ben erg blij met mijn vakantiebaan en ik wil nog even kijken of ik na de vakantie ermee door blijf gaan. Na de vakantie begint namelijk wel mijn examenjaar en daar moet ik ook genoeg tijd in steken. Maar we gaan het zien. Voor nu is het in ieder geval super leuk om te doen.

Bron: x

Geef een reactie

