Nieuw hardloopdoel!

jog-595995_1920Een poosje geleden was ik aan het klagen over hardlopen. Niet over hardlopen zelf, maar over het feit dat ik geen enkele keer gelopen had in de vakantie. Ik vond het vreselijk dat ik mezelf niet kon motiveren om te gaan en dat vertelde ik mijn vriend. Hij zei tegen me dat ik een nieuw doel moest verzinnen waar ik naartoe kon werken. Samen gingen we een beetje brainstormen en we kwamen tot het volgende doel:

In de laatste maanden van 2015 wil ik in totaal 100 km gaan hardlopen. 

Voor ”echte” hardlopers klinkt dit waarschijnlijk best makkelijk, maar voor mij is het een uitdaging. Normaal ga ik voor een afstand van 3 km, dit zou betekenen dat ik meer dan 30 keer zou moeten gaan. Maar kan ik mezelf daar wel toe zetten? Geen idee. Ik zou natuurlijk ook wel eens verder kunnen gaan dan 3 km, dan hoef ik ook minder vaak te gaan. En nu heb ik het met jullie gedeeld, dus nu móet ik wel haha. 24 augustus, mijn eerste schooldag, was de startdatum. Omdat de einddatum van mijn doel ver weg is, heb ik het opgedeeld in kleinere stukjes.

Dit zijn mijn mini-goals op een rijtje:

1 In de maand augustus 6 km hardlopen

2,7 km heb ik gelopen. Helaas heb ik mijn goal niet gehaald. Ik ging één keer hardlopen, maar daarna kreeg ik last van rugpijn en begonnen mijn knieën ook beetje zeer te doen. Gelukkig ging dit na een paar dagen weer weg, maar toen was het alweer september.

2 Samen met mijn zusje gaan hardlopen

Dit heb ik afgelopen donderdag gedaan. Wat was dat gezellig! Zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft. We gingen voor 4,4 km. Pff dat was toch iets zwaarder dan dat ik dacht, maar we hebben het gehaald. We wisselden wandelen en hardlopen wel af, want anders komen we niet zo ver.

3 Samen met mijn vriend gaan hardlopen

Dit lijkt me zo gezellig om te doen! Maar eerst moet ik een klein beetje conditie opbouwen, want mijn vriend kan best wel lang achter elkaar rennen. En anders rem ik hem anders de hele tijd af, dat is ook niet echt fijn lijkt me.

4 In de maand september 25 km hardlopen

Dit lijkt me wel een realistisch doel voor de maand september. September is een drukke maand, maar als ik goed plan moet het vast wel lukken.

5 Een keer ’s avonds in het donker rennen

Hiervoor moet ik wel eerst een lampje voor om mijn arm zien te vinden, maar dit lijkt me erg gaaf om te doen. En het wordt ’s avonds ook weer sneller donker, dus dit moet me ook zeker wel een keertje lukken.

Zoals je hebt kunnen lezen staat de teller nu op 7,1/100 en daar ben ik al best trots op. De aankomende maanden kunnen jullie vaker updates verwachten rondom deze challenge.

Nu ben ik benieuwd naar jou. Ben jij een hardloper? Zo ja, heb jij een vaste afstand die je loopt? 

3 gedachtes over “Nieuw hardloopdoel!

  1. Ik ben zeker een hardloper, nog sterker: mijn blog gaat alleen daarover 😉 Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen. Toen liep ik gemiddeld 2 keer per week 5 km. Langzaam ben ik de afstanden gaan verhogen en sinds een paar maanden ook de frequentie. Gisteren liep ik voor het eerst 30 km… want ik train voor een marathon. Succes met het hardlopen, geniet ervan; dan gaat het vanzelf!

  2. Tref ik zomaar een blog over hardlopen aan… tja… dat doe ik graag. 🙂 Ik denk dat je na een aantal weken 2 keer in de week lopen, met gemak 5 tot 7 km kunt lopen.(Even een positive boost geven :-D)
    IK loop van alles. Trainen vaak tussen de 7 en 21 km. Wedstrijdjes loop ik het liefst 10 of 15, dat is ver zat.
    Vooral vind ik het gewoon lekker om te doen. Even de kop leeglopen, stress van de dag er af. En je voelt je fit.
    Heel veel succes met de 100 km… moet gewoon lukken. 🙂

Geef een reactie

