2016; wat ben ik allemaal van plan?

2016

Als eerste wil ik jullie nog een gezond en gelukkig 2016 wensen! 2016 is alweer een paar dagen bezig. Ik heb voor 2016 een lijstje gemaakt met doelen die ik graag wil volbrengen in dit jaar. Geen enorm grote doelen dit keer, maar ik heb mezelf haalbare doelen gesteld. (Dat denk ik haha, maar daar moeten we nog achter komen) Er staat dit keer in ieder geval geen groot hardloopdoel op mijn lijstje, want hardloopdoelen heb ik nog nooit gehaald. Maar wat staat er wel op mijn lijstje?

Meer boeken lezen |In 2015 had ik mezelf een leesdoel gesteld op Goodreads. In 2015 was mijn leesdoel 7 boeken en ik las er uiteindelijk 10. Ook dit jaar heb ik dat weer gedaan, want lezen bevalt me prima. Even heerlijk een momentje niet nadenken over dingen die nog moeten gebeuren, maar even lekker lezen. Dit jaar leg ik de lat iets hoger, ik wil namelijk 25 boeken gaan lezen in 2016.

Tijd vrij maken voor dingen die ik leuk vind | Ik heb het vaak druk, heel druk. Naast mijn examenjaar heb ik ook nog eens 2 baantjes en ondanks dat dit goed te combineren is, heb ik naast die bezigheden niet veel tijd over. Dit jaar wil ik dus een beetje meer op mezelf focussen. Tijd vrij maken om een avondje te relaxen met mijn vriend, te lezen of te bloggen.

Beter voor mijn lichaam zorgen | Op dit moment is mijn conditie echt om te huilen. Ik ben snel buiten adem en dit is echt niet goed. Ik moet dus echt een sport gaan zoeken die ik leuk vind, zodat mijn conditie een beetje verbeterd. Ook wil ik meer water gaan drinken, want daarvan wordt je huid mooi egaal en het is heel erg goed voor je lichaam. Daarnaast wil ik ook proberen vaker buiten te komen.

Slagen voor mijn examens | Ik zit in mijn eindexamen jaar en midden mei staan de examens voor de deur. Super spannend! Ik hoop echt dat ik slaag dit jaar, want ik heb ontzettend zin in een nieuwe uitdaging, namelijk de universiteit. (En daarbij komt ook nog eens dat ik dan op kamers moet, aaah!) Ik moet mezelf nog wel weten te motiveren tot die tijd, want de motivatie is op dit moment ver te zoeken, maar ik denk dat dat wel goed komt.

Meer gaan bloggen | Ik vind het ontzettend leuk om te bloggen, maar ik maak er echt te weinig tijd voor vrij. Dit jaar wil ik wel tijd vrijmaken voor bloggen, omdat dit ook 1 van de dingen is die ik ontzettend leuk vind.

Nieuwe plaatsen ontdekken | Dit jaar wil ik graag 3 nieuwe plekken ontdekken. Ik kom niet vaak buiten mijn vertrouwde omgeving, dus er zijn nog veel nieuwe plaatsen voor mij. Ik ben al begonnen met dit doel, want 2 januari ben ik samen met mijn vriend naar Utrecht geweest. Lekker geslenterd door de stad en gewinkeld.

Dit is mijn doelenlijstje voor 2016. Heb jij nog grote (of kleine) doelen gesteld voor het nieuwe jaar?

 

5 gedachtes over “2016; wat ben ik allemaal van plan?

    1. Ik vond het ook wel lastig om een lijstje op te stellen, maar toen ik eenmaal bezig was lukte het wel. Het hielp bij mij heel erg om niet te groot te denken. Misschien helpt dat bij jou ook.

  1. Ontzettend veel succes met je doelen uit 2016, ik heb niet echt nieuwe doelen opgesteld dit jaar, maar voor mezelf een notitieboekje gemaakt waarin ik alle mooie en gelukkige momenten van 2016 in zal noteren 🙂

Geef een reactie

