Recensie: Gabriëlle door Lara Adrian

Hallo! Vandaag heb ik voor jullie een boekrecensie. Ik las dit boek in de laatste week van de vakantie en wilde het graag even met jullie delen. Want ik vind het boek geweldig!Middernacht - 1 - Gabrielle

Algemene informatie:

Titel: Gabriëlle

Serie: Middernacht (dit is het eerste boek)

Schrijfster: Lara Adrian

Pagina’s: 334

Prijs: €16,95

Over Gabrielle: Gabrielle komt tijdens een avondje stappen oog in oog te staan met een knappe, onbekende man. Hun blikken kruisen, de wereld staat even stil. Het volgende moment is hij weg. Gabrielle volgt hem naar buiten, en vanaf dat moment verandert haar leven. Voorgoed en ingrijpend. Want in het nachtelijke duister is Gabrielle getuige van een bloedbad, aangericht door een bende wilde vampiers. Gabrielle wordt op het nippertje gered door de onbekende, die niemand minder is dan Lucan Thorne, leider van de Broederschap, een elitegroep onsterfelijken, die zich tot taak hebben gesteld de mensheid te beschermen tegen het groeiende gevaar van de wilde vampiers. Niet alleen Gabrielle, ook Lucan ervaart verlangens die geen enkele vrouw in zijn negenhonderdjarig bestaan heeft weten los te maken. Maar kan hij zich wel binden aan een vrouw nu de strijd tussen de Broederschap en de groep wilden in alle hevigheid losbarst? Maar als Gabrielle doelwit wordt van zijn vijanden, heeft hij geen andere keus dan haar mee te nemen naar de duistere wereld die hij aanvoert.

Mijn mening: Ik lees eigenlijk nooit fantasie boeken en al helemaal niet over vampieren. In eerste instantie wilde ik dit boek dan ook weer terug in de kast zetten bij de bibliotheek. Want wat moest ik nu met een verhaal over vampieren? Daar wordt toch alleen maar over bloed geschreven, dat zou niks voor mij zijn. Maar wat ben ik ontzettend blij dat ik het boek niet heb teruggezet! Zodra ik begon te lezen, werd ik midden in het verhaal getrokken. Ik kon het boek nauwelijks meer wegleggen en ik las het boek binnen een week uit. Het verhaal is vlot geschreven, vol spannende momenten. Het is een erg origineel verhaal en de verhaallijn is ook niet goed voorspelbaar. Zeker het lezen waard!

Ik ben heel erg blij dat dit het eerste deel is van een serie waarin nog veel meer boeken zijn verschenen. Die ga ik zeker ook allemaal een keer lezen. Hopelijk zijn ze net zo leuk als Gabriëlle!

★★★★★ 5/5

Hou jij van dit genre? En heb je Gabriëlle al eens gelezen?

2 gedachtes over “Recensie: Gabriëlle door Lara Adrian

Plaats een reactie